تلفن

09131087977

ایمیل

info@izogamesfahan.com

ساعات کار

24 ساعته ( شبانه روزی)
نکات مهم نصب ایزوگام استخر اصفهان

نکات مهم نصب ایزوگام استخر در اصفهان و انتخاب بهترین شرکت نصب ایزوگام در اصفهان

یکی از مهم ترین مراحل ساخت استخر و یا حوض مرحله عایق کاری و آب بندی است.

در مرحله عایق کاری استخر، فرقی ندارد استخر چه کاربردی دارد. استخر ورزشی است، کشاورزی است، یا استخر پرورش آبزیان است، در تمامی این ها مهم است، که آب از لای درزها و دیوارها نفوذ نکند و به اصطلاح نم ندهد.

این نم باعث اضافه شدن هزینه ها در زمینه تامین آب میشود. همچنین باعث رطوبت خاک اطراف استخر و ساختمان های نزدیک استخر میشود. از طرفی در بلند مدت میتواند آسیب های زیادی به استخر بزند.

در این مقاله قصد داریم، به بررسی ایزوگام برای عایق کاری استخر ها بپردازیم و مزایا و معایب آن، انواع ایزوگام های استخر و بهترین نوع ایزوگام برای عایق کاری استخر بپردازیم.

عایق کاری استخر با استفاده از ایزوگام اصفهان

یکی از رایج ترین استفاده های ایزوگام، استفاده به منظور عایق کاری و نصب ایزوگام استخر است. ایزوگام نیز دارای انواع مختلفی است که بهتر است با شناخت آنها برای عایق کاری استخر خود انتخاب مناسبی داشته باشید. شرکت ایزوگام اصفهان با آموزش های بروز توانسته بهترین نصاب های ایزوگام در اصفهان را آموزش داده که با تجربه بالا و انجام اصولی کار بالاترین میزان رضایت را در بین مشتریان داشته است همچنین این عایق دارای معایب و مزایای است که مزایا و معایب عایق کاری استخر با ایزوگام را نیز مورد بررسی قرار داده ایم.


عایق کاری استخر

انواع ایزوگام به منظور عایق کاری استخر

برای عایق سازی استخر، با ایزوگام توجه کنید. ایزوگام های مختلفی در بازار وجود دارد. که از نظر کیفی تفاوت هایی با هم دارند. انتخاب عایق را با توجه به میزان رطوبت محیط مورد استفاده انتخاب کنید. ایزوگام ها از نظر ظاهر به دو دسته ایزوگام ساده و ایزوگام طرحدار تقسیم میشود. اگر ظاهری زیبا برای استخر مد نظر شما است. میتوانید از ایزوگام طرح دار استفاده کنید. بهترین شرکت نصب ایزوگام در اصفهان را انتخاب نمایید تا تضمینی کارهایتان انجام شود

تفاوت ایزوگام ساده و ایزوگام طرحدار

ایزوگام ساده

ایزوگام ساده با یک فویل پوشیده شده است که بعد از نصب ظاهر آلومینیوم به استخر شما می دهد. چنانچه ظاهر استخر برای شما مهم باشد. برای زیبا تر شدن باید یک لایه بیرونی روی آن نصب کنید. برای نصب یک لایه بعضا با مشکلاتی مواجه خواهید بود. می توانید برای داشتن ظاهری بهتر از ایزوگام های طرح دار استفاده کنید که به نسبت ایزوگام ساده گرانتر است.

ایزوگام طرح دار

ایزوگام های طرحدار بعد از ایزوگام های ساده تولید شده اند. هدف اصلی تولید آن بخشیدن ظاهری زیبا تر به محیط بود. برای استخرها نیز بیشتر از ایزوگام های طرحدار به دلیل زیبایی استفاده می شود.

نکات مهم در عایق کاری استخر با ایزوگام اصفهان

همانطور که اشاره شد یکی از کاربرد های متداول ایزوگام ، استفاده در ایزولاسیون استخر است. که برای این کار باید به نکات زیر توجه کنید:

  • دیوارهای استخرها معمولا از جنس سیمان است. قبل از اقدام به عایق کاری چند هفته صبر کنید. تا دیواره های سیمانی استخر به خوبی خشک شوند.
  • قبل از عایق کاری با استفاده از فشار زیاد هوا، خاک و شن و آلودگی های روی سطح را از بین ببرید.
  • بهره گیری از مواد که به منظور مقاوم کردن سیمان در برابر رطوبت وجود دارد. میتواند در افزایش کیفیت و عمر مفید استخر موثر باشد.

بهترین ایزوگام برای عایق کاری استخر

اگر بخواهید با دیدی دراز مدت نگاه کنید بهتر است از نوع ایزوگام مرغوبتر استفاده کنید تا مجبور نشوید خیلی زود اقدام به تعمیر یا انجام عایق کاری استخر شوید. ما به شما ایزوگام پلیمری مرغوب را پیشنهاد میکنیم. شاید در دید اول مقداری به نسبت ایزوگام های دمیده گرانتر باشد. اما طول عمر این ایزوگام بین 15 تا 20 سال است. که در دراز مدت نسبت به ایزوگام دمیده به صرفه تر است .

برای شناخت معیارهای انتخاب بهترین ایزوگام  نیز میتوانید از راه های ساده استفاده کنید و با چند آزمایش ساده از کیفیت ایزوگام اطمینان حاصل نمایید.

مزایا و معایب نصب ایزوگام برای استخر

هر نوع عایق دارای مزایا و معایبی است که می توانید با شناخت این مزایا و معایب انتخاب بهتری متناسب با نیاز خود داشته باشید.

مزایا

  • هزینه عایق کاری ایزوگام به نسبت کم است.
  • نصاب و تیم اجرای آن را میتوان به راحتی پیدا کرد و مشکلی برای نصب نیست.
  • ایزوگام که مصالح اصلی ایمنی عایق است به وفور یافت میشود.
  • می توانید برای زیبای بیشتر از ایزوگام طرح دار استفاده کنید.

معایب

معمولا از ایزوگام برای عایق کاری محل هایی استفاده میشود. که آب ها به صورت جاری و پر فشار نیست. ماده اولیه ایزوگام نیز پلیمر های پایه قیری است. که برای عایق کردن محل هایی که به صورت مدام در آب است مناسب نیست.

ایزوگام فاقد نفوذپذیری هوا و بخار است در حالی که فشار آب استخر منفی است. و ایزوگام چسبندگی و انعطاف پذیری لازم را ندارد و بعد از مدتی کنده می شود.

هرچند استفاده از ایزوگام برای عایق کاری استخر متداول است. جهت داشتن عایق ایده آل بهتر است از عایق های دیگری استفاده کرد.

بهترین روش عایق کاری استخر

با توجه به نکات و مزایا و معایبی که گفته شد بهتر است برای استخرها، حوضچه ها و مسیل های آب از عایق های مخصوص این کار یعنی عایق های پلیمری و پلاستیکی استفاده نمود

از قیر نیز میتوانید استفاده کنید. که قیرگونی کردن استخر شاید از نظر اقتصادی به صرفه نباشد.

انواع متفاوتی از عایق های پلاستیکی وجود دارد که میتوانید با توجه به نیازتان انتخاب نمایید.

قیمت ایزوگام استخر

قیمت رول ایزوگام تابع عوامل مختلفی اندازه ظاهر ( ساده یا طرح دار ) نوسانات بازار و… است که برای اطلاع از اینکه چه فاکتورهایی بر قیمت ایزوگام تاثیر دارد می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

جمع بندی

ایزوگام برای عایق کاری استخر ها در گذشته بسیار رواج داشت. اما به دلیل معایبی که در بالا ذکر شد. همچنین به دلیل وجود مواد نفتی و شیمیایی در ترکیبات ایزوگام و تاثیر منفی در سلامت انسان و موجوداتی که با آب استخر در ارتباط هستن و نیاز به متخصص در نصب باعث شده. این عایق جای خود را به عایق های جدید که به منظور استفاده در این محل ها بهینه شده است بدهند یکی از این عایق ها، عایق های نانو پلیمری است که با توجه به تفاوت های ایزوگام و عایق نانو پلیمری استفاده از ایزوگام به منظور عایق استخر کاهش داده است.

آب‌بندی استخر با ایزوگام

آب‌بندی استخر با ایزوگام، یکی از روش‌های متداولی است که برای واترپروف کردن استخرها استفاده می‌شود. اگر استخر با ایزوگام آب‌بندی گردد، از نشت آب جلوگیری می شود. البته از مواد دیگری نیز برای عایق‌کاری استخرها استفاده می‌شود که شامل موارد زیر می‌شود:

عایق‌بندی استخر با مواد پلاستیک

عایق‌کاری استخر با گیاهان

عایق‌کاری استخر با قیر و ایزوگام

پوشش دهی با خاک نفوذناپذیر

عایق‌کاری با مصالح ساختمانی و بتنی

آب‌بندی استخر با ایزوگام چگونه انجام می‌شود؟

آب‌بندی استخر با ایزوگام، یکی از روش‌هایی است که برای واترپروف کردن ساختمان‌ها و مخازن کاربرد دارد. لازم است بدانید، انعطاف‌پذیری و مقاومت ایزوگام بستگی به درجه پلیمر به‌کاررفته در آن دارد. برای آب‌بندی استخر با ایزوگام، لازم است ابتدا سطح موردنظر، تمیز شود. برای این‌که امکان جدا شدن آن را پایین بیاوریم، بهتر است از یک روکش قیر به‌عنوان لایه اول استفاده شود.

آب‌بندی استخر با ایزوگام چه تفاوتی با دیگر روش‌های عایق‌کاری دارد؟

آب‌بندی استخر با ایزوگام اصفهان ، به‌منظور جلوگیری نفوذ آب به دیواره‌ها و کف استخر انجام می‌شود.

در این حالت اورلپ‌هاي روی‌هم قرارگرفته شده از هم جداشده و آب استخر با فشار هيدرو استاتيكي بالا وارد لايه پشتي ايزوگام مي‌شود. اگر ایزوگام کیفیت لازم را نداشته باشد با وارد شدن آب به پشت ایزوگام، شاهد جدا شدن ایزوگام از سیمان خواهیم بود و درنتیجه عایق‌کاری به‌صورت کلی از بین می‌رود. به همین دلیل امروزه به‌جای آب‌بندی استخر با ایزوگام، از روش‌های جدیدتری استفاده می‌شود.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonنصب ایزوگام اصفهان|09131087977