تلفن

09131087977

ایمیل

info@izogamesfahan.com

ساعات کار

24 ساعته ( شبانه روزی)
مراحل نصب ایزوگام در اصفهان

مراحل نصب ایزوگام

مراحل نصب ایزوگام | بهترین شرکت نصب ایزوگام در اصفهان

نصب ایزوگام یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر عملکرد ایزوگام است. حتماً می‌دانید که ایزوگام اصفهان  یک محصول بسیار خوب برای عایق‌بندی مکان‌های مختلف ساختمانی می‌باشد و امروزه از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. برای عملکرد درست و استفاده‌ی طولانی مدت از ایزوگام‌ها دو عامل کیفیت محصول و نصب صحیح آن اهمیت بسیار زیادی دارند. هر چقدر که این دو عامل به درستی رعایت شده باشد، ایزوگام‌ها طول عمر بیشتر و مفیدتری خواهند داشت. اما از این بین، نصب ایزوگام اهمیت فوق العاده‌ای دارد و تا زمانی که به درستی انجام نشود نباید انتظار عملکرد خوب داشت. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم آموزش کامل و مرحله به مرحله‌ی نصب را ارائه کنیم تا بتوانیم لذت و آرامش استفاده از یک عایق خوب را به شما هدیه کنیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

اهمیت نصب صحیح ایزوگام 

همانطور که میدانید کیفیت ایزوگام نقش بسیاری در ماندگاری و دوام این محصول در شرایط آب و هوایی مختلف دارد اگر میخواهید که تضمینی و حرفه ای کار ایزوگام منزل شما انجام شود کافیست با شماره 09131087977 تماس بگیرید و خدمات ایزوگام ارزان در اصفهان را به این شرکت حرفه ای بسپارید

 اما نکته‌ی مهم‌تر روش درست نصب این عایق رطوبتی است، تا ایزوگام بتواند همان محصول ایده‌آل شما باشد. توجه داشته باشید اگر نصب ایزوگام به درستی انجام نشود، کیفیت محصول نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و باعث آسیب آن، عایق بندی غیراصولی و تحمیل هزینه برای شما می‌شود.

 

وسایل مورد نیاز برای نصب این عایق

هر نصاب برای نصب ایزوگام با توجه به نوع پروژه به ابزار و وسایلی نیاز دارد تا بتواند کارش را به درستی انجام بدهد. اما به طور کلی، ابزار و وسایل مورد نیاز در مراحل نصب ایزوگام شامل موارد زیر است.

– کپسول گاز مایع (برای نصب ۵۰ متر ایزوگام حدوداً یه کپسول مورد نیاز است)

– چراغ شعله پخش کن استاندارد سیار (به دو صورت تک شعله و چند شعله در بازار موجود است و از مهمترین ابزار نصب ایزوگام محسوب می‌شود. بنابراین، باید در خرید مشعل خوب و مرغوب دقت نمایید)

– فندک جرقه‌ای (برای روشن کردن شعله پخش کن)

– کمچه و ماله بند کشی (برای جوشکاری بندهای ایزوگام)

– تیغ موکت‌بری فلزی (کاتر) (برای برش دقیق ایزوگام)

– تیغه لاستیکی دسته‌دار

– کپسول آتش نشانی (که ضروری‌ترین وسیله است، چون تمامی کار نصب ایزوگام با آتش انجام می‌شود)

– طناب و قرقره (برای انتقال رول‌های ایزوگام)

– جارو (برای تمیز کردن کامل گرد و خاک)

– تجهیزات ایمنی شامل: لباس ضد گرما، کلاه ایمنی، عینک محافظ، دستکش نسوز برزنتی، کفش کف‌صاف، کفش چرم ساق بلند

– مواد کمک نصب ایزوگام (پرایمرها و مشتقات قیری سازگار با مشخصات عایق رطوبتی پیش ساخته)

** لازم به ذکر است، برای نصب ایزوگام می‌توان از دستگاه‌های مدرن پخش و نصب عایق رطوبتی نیز استفاده کرد.

 

نکات مهم و اساسی قبل از نصب

مهم‌ترین چیز در نصب این محصول این است که تا جایی که ممکن است این کار را به دست افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید. متاسفانه سهولت نصب و اجرای این عایق رطوبتی باعث شده تا افراد بسیاری (مثل بنا، لوله کش و …) خود شخصاً اقدام به نصب آن نمایند. این در حالی است که نصب این عایق نیز همانند همه کارهای دیگر نیازمند توجه به ظرافت‌ها و ریزه کاری‌هایی است که تنها ایزوگام کارهای حرفه‌ای با آن‌ها آشنا هستند و به آن‌ها توجه دارند.

نکات مهمی وجود دارد که قبل از نصب ایزوگام باید به آن‌ها توجه داشته باشید. برخی از مهمترین این نکات عبارتند از:

– برای اینکه ایزوگام تا مدت‌های طولانی دوام داشته باشد و دچار آسیب نشود حتماً باید دقت کنید که دارای علامت استاندارد باشد.

– سطح زیرین ایزوگام حتی الامکان باید کاملاً صاف و بدون برآمدگی باشد.

– سطح موردنظر برای ایزوگام باید کاملاً تمیز و بدون هرگونه گرد و خاک و دوده باشد.

– عایق‌بندی را در روزهایی که هوا صاف است انجام دهید و در روزهایی که احتمال بارش برف و باران وجود دارد به هیچ عنوان اقدام به نصب ایزوگام نکنید. شرایط جوی باید به گونه‌ای باشد که تا چند ساعت قبل و بعد از نصب ایزوگام محیط مرطوب نباشد.

متاسفانه عده‌ای با به تاخیر انداختن نصب این عایق مجبور می‌شوند نسبت به نصب ایزوگام در روزهای بارانی و حتی برفی اقدام کنند که این کار به شدت از کیفیت کار کم می‌کند. پیشنهاد اهل فن این است که این محصول را در یک روز غیربارانی که سطح مورد نظر خشک است نصب کنید تا حداکثر چسبندگی با سطح و نیز لایه‌های کنار هم ایجاد شود و هیچ روزنه‌ای برای ورود آب و باران به جای نماند.

– دمای زیر ۵ درجه‌ی سانتیگراد برای نصب ایزوگام مناسب نیست و ممکن است در صورت نصب، باعث کاهش خاصیت الاستیسیته ایزوگام شود. نصب ایزوگام در دمای زیر ۵ درجه باعث می‌شود خاصیت لاستیکی رول‌های عایق ساز شدیداً کاهش یابد و حتی از بین برود. و همچنین اتصال بین سطوح با ایزوگام به خوبی انجام نشود. در این صورت امکان ترک برداشتن لایه‌ها نیز وجود دارد.

– نصب ایزوگام نباید در دمای بیش از ۴۰ درجه‌ی سانیگراد انجام شود.

– تمامی گوشه‌ها و اطراف سطوحی که زاویه‌ی ۹۰ درجه دارند قبل از نصب میبایست با سیمان ماهیچه کشی شوند. برای اینکه از چسبیدن سطوح در گوشه‌ها مطمئن شویم میبایست با استفاده از قیر مذاب آن‌ها را بچسبانیم و قبل از این کار نیز بین سطوح به وسیله‌ی ماله کشی باید هواگیری شود. دقت داشته باشید که برای این کار بهتر است ماله را گرم کنیم.

– دقت داشته باشید که عایق ایزوگام نباید روی زاویه‌ی ۹۰ درجه نصب شود و میبایست از فیلت استفاده شود.

– اگر سطح مورد نظر برای ایزوگام کردن فلزی باشد، دقت داشته باشید که این سطح تمیز و بدون زنگ زدگی باشد و بهتر است قبل از نصب از پوشش ضد زنگ استفاده کنید.

– اگر سطح مورد نظر موزاییکی یا سرامیکی باشد، بهتر است فاصله‌ی سطوح و سرامیک‌ها با دوغاب پر شود.

 

توصیه‌های مهم برای اجرای ایزوگام

– از آنجایی که مواد اولیه ایزوگام‌ها وزن بالایی دارند، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که اگر ایزوگام فضاهای بزرگ را می‌خواهید انجام دهید، بهتر است که همه مواد لازم به پشت بام منتقل نشود. و اگر آن‌ها را به پشت بام منتقل کرده‌اید از انباشت آن‌ها با هم در یک مکان خودداری کنید.

– دقت داشته باشید که انبار نگهداری کپسول‌های گاز مایع و رول‌های ایزوگام به هیچ عنوان مکان سرپوشیده و بسته‌ای نباشد و حتماً روزنه‌هایی برای گردش هوا داشته باشد. به خصوص کپسول‌های گاز مایع که میبایست در فضاهای باز و هوای آزاد نگهداری شوند.

– با توجه به اینکه اجرای ایزوگام در فضاهای سربسته و کوچک داخل ساختمان‌ها خطرات بیشتری دارد، در این فضاها تمامی اصول و استانداردهای قبل از نصب باید کاملاً رعایت شود. فراموش نکنید که برای نصب ایزوگام در این مکان‌ها حتماً از افراد با تجربه برای نصب کمک بگیرید و کپسول آتش‌نشانی نیز در دسترس باشد.

– نصب ایزوگام در فضاهای باز اغلب در ارتفاع‌های بالا صورت می‌گیرد. بنابراین رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است. درواقع، رعایت اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات ایمنی لازم، باعث می‌شود تا احتمال خطر و حوادث کم شود.

– فرآیند اجرای این عایق رطوبتی به دلیل سر و کار داشتن با حرارت‌های بالا و مواد خطرناک، باید دور از کودکان انجام شود.

– زمانی که می‌خواهید رول‌های ایزوگام و کپسول‌های گاز مایع را حمل و جا به جا کنید امکان افتادن آن‌ها روی پا و یا ضربه خوردن اعضای بدن وجود دارد. بنابراین حتماً از کفش‌های ایمنی مخصوص استفاده کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

برای این کار سعی کنید رول‌های ایزوگام همیشه به طور عمودی حمل شوند. همچنین، از پرتاب رول‌ها هنگام تخلیه‌ی بار خوداری کنید و دقت داشته باشید در زمان حمل، لبه‌ی عایق پاره نشود.

 

 مراحل نصب ایزوگام

پس از تهیه ی تجهیزات مورد نیاز که در بالا گفته شد، و استخدام نصاب ماهر و باتجربه به سراغ نصب این محصول می رویم. ما در این مقاله سعی کرده ایم مراحل نصب این عایق رطوبتی را به طور کامل و با جزئیات دقیق بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

مرحله ی اول: تمیز کردن سطح مورد نظر

اولین کاری که برای نصب ایزوگام میبایست انجام شود این است که سطوح موردنظر (چه سطوح خارجی و پشت بام، چه سطوح داخلی) باید کاملاً تمیز و بدون هر گونه گرد و غبار یا آلودگی دیگر و بدون هر گونه وسیله‌ی اضافی باشد. بنابراین محل نصب را هر چقد هم که بزرگ باشد باید به طور کامل با جارو و یا حتی با شست و شو با آب تمیز کنید. همچنین، کلیه‌ی اشیای فلزی مانند کولر، منبع انبساط، منبع‌های ذخیره‌ی آب و هر نوع اشیا خارجی دیگر را از محل بردارید و سطح کار را کاملاً آزاد کنید تا فرآیند نصب ایزوگام به صورت یکنواخت انجام شود.

در صورتی که محل نصب را با آب تمیز کردید، قبل از نصب باید صبر کنید تا مکان به طور کامل خشک شود. نکته‌ی مهمی که در تمیز کردن سطح زیرین ایزوگام با آب وجود دارد این است که باید دقت کنید. زیرا به دلیل نبود عایق کاری‌های لازم، احتمال نفوذ آب به لایه‌های زیرین و آسیب به سازه وجود دارد.

همچنین، در این مرحله کلیه اجسام تیز و فلزی مانند میلگرد، سرستون، و هر زائده‌ی تیز دیگر باید برش داده شده و از روی سطح برداشته یا کاملاً هم‌تراز با سطح شوند.

به طور کلی، اهمیت تمیزکاری به این دلیل است که اگر این کار به درستی انجام نشود، حتی با استفاده از پرایمر هم اتصال ایزوگام به سطح زیرین به خوبی انجام نمی‌شود. درواقع اگر سطح مورد نظر هر گونه رطوبت، آلودگی، سنگ‌ریزه یا هر جسم خارجی دیگر داشته باشد، بر روی کیفیت نصب و عملکرد ایزوگام تأثیر منفی دارد.

مرحله‌ی دوم: درزگیری سطح مورد نظر

سطح زیرین ایزوگام حتماً باید یکدست، و بدون هر گونه ترک و شکاف با عرض بیشتر از ۱ سانتیمتر باشد. پس از انجام مرحله‌ی اول و تمیزکاری سطح زیرین ایزوگام، ترک‌ها و شکاف‌هایی که در سطح وجود داشته‌اند بهتر از قبل مشاهده می‌شوند. باید توجه داشته باشید که ترک‌های کوچک و ریز هنگام اجرای پرایمر کاملاً برطرف می‌شوند. اما ترک‌های بزرگتر را باید حتماً بپوشانید. در صورتی که فاصله‌ی ترک‌ها بیشتر از ۱ سانتیمتر باشد میبایست با خمیر ماستیک و سیمان پر شوند. فراموش نکنید که قبل از ادامه‌ی مراحل ایزوگام کاری باید صبر کنید تا آسترها خشک شوند.

مرحله‌ی سوم: آماده‌سازی سطح زیرین

نصب ایزوگام در روی برخی سطوح صاف و صیقلی مانند کاشی، چوب، آهن و نظایر آن‌ها تقریباً امکان‌پذیر نیست. به ویژه که سطوح آهنی با انقباض و انبساط هم باعث کشیدگی و پارگی ایزوگام خواهد شد. بهترین سطح برای نصب این عایق سطوح قیری و یا گچ کاری‌ها و سیمان‌های کنده شده و زخمی شده است. همچنین نصب عایق بر روی سطوحی که قبلا ایزوگام یا آسفالت شده‌اند هم بسیار ایده آل است؛ چرا که باعث ذوب شدن قیر دو لایه در یکدیگر و پیوند مستحکم با سطح زیرین خواهد شد.

نصب ایزوگام بر روی سطوحی که به خوبی چسبندگی ایجاد نمی‌کنند یا انبساط و انقباض دارند یا شیب مناسبی ندارند، به زودی از بین خواهد رفت. بنابراین، در صورتی که محل نصب ایزوگام از نظر کارشناس نصب شرایط و کیفیت لازم را نداشته باشد، قبل از نصب ایزوگام، حتماً باید زیرسازی آن را اصلاح کنید.

در این مرحله با توجه به نوع سطح موردنظر برای عایق کاری باید سطح زیرین را زیرسازی کنید. در اکثر موارد، سطح زیرین از جنس سیمان می‌باشد. اما سطوحی از جنس موزاییک یا آسفالت هم داریم. برای زیرسازی سطوح سیمانی، به ازای هر مترمربع حداقل ۲۸۰ گرم مشتق قیری محلول در حلال نفتی و برای زیرسازی سطوح آسفالتی، ۳۰۰ گرم مشتق قیری رقیق شده در آب بر روی سطح بپاشید. اگر سطح مورد نظر موزائیکی باشد ابتدا باید با سیمان و دوغاب سیمانی آن را کاملاً صاف کنید و بعد از آن مشتق قیری محلول در حلال نفتی را روی سطح پخش کنید.

توجه داشته باشید که مواد را میبایست به طور یکدست و یکنواخت بر روی سطح مورد نظر پخش کنید و ۲۴ ساعت صبر کنید تا کاملاً خشک شوند. همچنین، پس از خشک شدن دوباره باید سطح را تمیز کنید.

دقت داشته باشید که، از آنجایی که آسفالت در ساختار خودش قیر دارد، استفاده از محلول‌های نفتی می‌تواند ممکن است به ساختار آسفالت آسیب برساند.

مرحله‌ی چهارم: شیب‌بندی سطح و ماهیچه‌کشی گوشه‌ها

یکی از اصول مهمی که در فرآیند نصب ایزوگام اهمیت دارد، دقت به چگونگی شیب‌بندی سطح مورد نظر است. سطح موردنظر برای نصب ایزوگام میبایست از قبل شیب‌بندی داشته باشد و این شیب‌بندی به نحوی باشد که آب به سمت آبروهای موجود جریان داشته باشد و بر روی طرح به صورت راکد باقی نماند. اگر شیب‌بندی به درستی انجام نشود، آب در یک محل خاص جمع می‌شود و عایق‌بندی به شکل مطلوب انجام نخواهد شد. بنابراین، عایق‌های رطوبتی را موازی با مسیر شیب باید نصب کنید.

نقاط اوج و صفر شیب‌بندی با توجه به شکل هندسی و مساحت سطح و تعداد و محل قرارگیری آبروها تعیین می‌شوند. برای مثال، شیب ۱ تا ۳ درصد (۱ تا ۳ سانتیمتر تغییر ارتفاع به ازای هر متر طول) برای بام ساختمان پیشنهاد می‌شود.

یکی دیگر از نکات مهم در شیب‌بندی و نصب ایزوگام ماهیچه‌کشی زاویه‌ها و گوشه‌های ۹۰ درجه است. به این معنی که محل‌هایی که زاویه ۹۰ درجه دارند باید فیله کشی یا ماهیچه کشی شوند.

شیب‌بندی چهارگوشه و قسمت‌های دیگر باید به نحوی صورت گیرد که آب بر روی سطح پشت بام جمع نشود و آن را به سمت لوله هدایت کند. در اطراف ناودان، چاهک‌های آبرو و زیر کولرها بهتر است قبل از نصب ایزوگام حتماً یک یا دو لایه اولیه نصب شود.

علاوه بر این، در صورت وجود دیوار پیرامون کف یا بام، ابتدا باید زاویه ۹۰ درجه را با ماهیچه سیمانی به زاویه منفرجه تبدیل کنید زیرا در غیر این صورت احتمال شکستگی پوشش ایزوگام و نشت آب و رطوبت در سقف‌ها و نمای ساختمان بسیار بالا است.

مرحله‌ی پنجم: اجرا و نصب ایزوگام

پس از انجام مراحل قبلی، نوبت به نصب ایزوگام می‌رسد. برای این کار ابتدا باید رول‌های ایزوگام را باز کنید. هنگام باز کردن رول‌های ایزوگام، ابتدا برچسب و پوشش پلاستیکی را با تیغ موکت بری باز کنید. گاهی لازم است برای باز کردن رول‌هایی که به هم چسبیده شده‌اند از حرارت استفاده کنید. مراقب باشید که فشار زیاد برای بازکردن رول‌ها باعث پارگی و آسیب ایزوگام‌ها خواهد شد.

معمولاً رول‌های ایزوگام در طول ۱۰ متر، پهنای ۱ متر و ضخامت حدود ۴ میلیمتر تولید می‌شوند. طریقه نصب ایزوگام به این صورت است که رول‌های ایزوگام باید با رعایت فاصله‌ی همپوشانی مناسب (حدود ۱۰ سانتیمتر) اجرا شوند. بنابراین، اگر سطح مورد نظر بزرگ باشد باید آن را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید. به این صورت که ابتدا سطح کار را با فواصلی به عرض ۹۰ سانتیمتر نشانه‌گذاری کنید. از آنجایی که رول‌های ایزوگام عرض یک متری دارند، تقسیم کردن سطح به بخش‌های ۹۰ سانتیمتری برای ایجاد همپوشانی ۱۰ سانتیمتری نوارهای ایزوگام است.

بعد از تقسیم‌بندی سطح مورد نظر، عملیات نصب ایزوگام را از سمت ناودان‌ها شروع کنید. نکته‌ی مهمی که در دستورالعمل نصب ایزوگام باید به آن توجه کنید این است که برای شروع کار از محل آبروها و ناودان‌ها شروع کنید. اغلب یک تکه ایزوگام در اندازه‌های ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر را داخل قیفی ناودان قرار می‌دهند و در جلوی ناودان‌ها هم یک لایه‌ی یک متری ایزوگام نصب می‌کنند. رول‌های ایزوگام، در اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. در صورت استفاده از رول‌های ۱۰ متری، اغلب آن‌ها باز و به از وسط به دو بخش ۵ متری تقسیم شده‌اند تا فرآیند نصب و تراز کردن راحت‌تر انجام شود.

پس از اینکه رول‌های ایزوگام در اندازه‌های مورد نیاز برش داده شدند، مشعل و شعله پخش کن را روشن کنید و شعله‌ی آن را تنظیم کنید. تنظیم شعله یکی از نکات بسیار مهم در نصب ایزوگام است. حرارت زیاد مشعل ایزوگام باعث سوختن تیشو و پلی استر داخل لایه می شود و در صورتی که حرارت از حد معمول کمتر باشد عایق به طور کامل به سطح کار نمی چسبد و باعث نفوذ آب و رطوبت به سطح زیرین ایزوگام می شود.

در ادامه ی کار، به صورت چپ و راست حرکت کنید. به این معنا که عایق ردیف چپ و راست لایه‌ی نصب شده لبه‌های آن را به مقدار ۱۰ سانتیمتر پوشش می‌دهد. دقت داشته باشید که همپوشانی دو لایه‌ی کنار هم باید ۱۰ سانتیمتر باشد. هنگام نصب رول‌های بعدی دقت داشته باشید که همپوشانی به درستی انجام شود. برای ایجاد یک هم پوشانی ایده آل باید ۱۰ سانتی متر از هر ایزوگام بر روی هم قرار بگیرد و به کمک حرارت به هم متصل شوند. در همپوشانی لایه‌ها به جهت شیب‌بندی دقت کنید. به گونه‌ای که لایه‌ی رویی در سمتی قرار گیرد که آب از روی آن به سمت لایه‌ی زیرین سرازیر شود.

توجه کنید که برای اینکه آب بین لایه‌های ایزوگام نفوذ نکند در هنگام نصب ایزوگام حتماً چند سانتیمتر از هر لایه‌ی ایزوگام را روی لایه‌ی قبلی که به موازاتش کشیده شده است قرار دهید و به خوبی بچسبانید.

لازم به ذکر است برای تراز کردن لبه‌ها در مجاورت دیوارهای عمودی می‌توانید از تکنیک ریسمان‌کشی استفاده کنید.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:44
 
 

 

هنگام رول کردن ایزوگام‌ها در کارخانه‌های تولیدی، برای جلوگیری از به هم چسبیدن عایق‌های ایزوگام، در سطح زیرین آن‌ها یک سطح نایلونی نازک تعبیه شده است. زمان نصب ایزوگام، این لایه‌ی نایلونی توسط مشعل‌ها سوخته می‌شود تا سطح ایزوگام (که از قیر تشکیل شده است) به سطح پشت بام بچسبد. برای انجام این کار باید دقت داشته باشید که میزان حرارتی که برای گرم کردن ایزوگام استفاده می‌کنید باید به اندازه‌ای باشد که بتواند قیر زیرین عایق را ذوب کند و با آب شدن این بخش، ایزوگام به صورت کامل بر روی سطح پشت بام بچسبد.

هنگامی که از حرارت استفاده می‌کنید دقت داشته باشید که بهتر است زاویه شعله با سطح کار ۴۵ درجه باشد تا قیر به راحتی ذوب شود. مشعل باید به طور یکنواخت گرفته شود و گرما در تمامی سطح ایزوگام پخش شود.

در ادامه‌ی مرحله‌ی نصب ایزوگام، بعد از حرارت دادن و تنظیم عایق در محل مورد نظر از نقطه وسط عرض آن با فشار پا یا دست، لایه را به دو طرف هدایت و صاف کنید. به نحوی که چین و چروک و هوا گرفتگی ایجاد نشود و مطمئن شوید که عایق به طور کامل به سطح کار چسبیده است.

آخرین مرحله از نصب ایزوگام، جوشکاری لایه‌های همپوشانی شده‌ی عایق نصب شده است که باید با دقت فراوان با شعله کم مشعل و به کمک کمچه یا ماله انجام شود. یعنی لبه‌های ایزوگام باید بر روی لبه‌های کناری جوش بخورند تا از نفوذ آب به قسمت‌های زیرین ایزوگام جلوگیری شود.

نکته‌ی مهمی که باید بگوییم این است که، برای اطمینان از چسبیدن در گوشه‌ی سطوح بهتر است با استفاده از قیر مذاب آن‌ها را بچسبانید و قبل از این کار هواگیری بین سطوح که به وسیله ماله کشی انجام می‌گیرد حتماً لازم است. توجه کنید که به جای شعله گیری روی عایق، ماله را گرم کنید و برای گرم کردن ماله شدت شعله را تنظیم کنید.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:58
 
 

 

نکات کلیدی مهم در نصب ایزوگام

برای اینکه هم نصب ایزوگام را به بهترین شکل انجام دهید و هم طول عمر مفید آن را افزایش دهید، لازم است به نکات مهم و کلیدی زیر توجه کنید:

– مرغوبیت جنس ایزوگام: از آنجایی که ایزوگام‌ها در انواع مختلف و برای اهداف متفاوت تولید می‌شوند، در هنگام خرید ایزوگام میبایست حتماً دقت داشته باشید که ایزوگام مناسب محل موردنظر برای نصب باشد و همچنین کیفیت و مرغوبیت بالایی داشته باشد. زیرا در صورتی که ایزوگام از استانداردهای لازم برخوردار نباشد و یا کیفیت پایینی داشته باشد، متاسفانه نباید انتظار عملکرد خوبی از آن داشته باشید.

– شرایط سطح موردنظر برای نصب ایزوگام: یکی از عوامل مهمی که نقش زیادی در کیفیت نصب ایزوگام دارد این است که سطح موردنظر شرایط لازم را داشته باشد. همانطور که گفتیم، نصاب در صورتی که تشخیص دهد سطح موردنظر مناسب نیست، باید قبل از نصب ایزوگام، آن را زیرسازی و اصلاح کنید. چون در صورتی که سطح محل نصب ایزوگام چسبندگی لازم را ایجاد نکند، یا شیب آن مناسب نباشد، و یا اگر انقباض و انبساط داشته باشد، ایزوگام نمی‌تواند انتظار شما را برآورده کند و خیلی زود از بین خواهد رفت و هزینه‌های زیادی به شما تحمیل می‌شود.

درواقع، سطح زیرین ایزوگام نقش بسیار مهمی در ماندگاری و عملکرد آن دارد. بعضی از سطوح ممکن است چسبندگی لازم و کافی برای ایزوگام را ایجاد نکنند، در این صورت بهتر است قبل از نصب ایزوگام، از یک لایه قیر نازک یا پرایمر ایزوگام استفاده کنید تا چسبندگی لازم ایجاد شود. و تا چندین سال خیالتان از بابت چسبندگی و کیفیت ایزوگام راحت شود.

یکی دیگر از شرایط مهمی که برای سطح زیرین ایزوگام باید در نظر بگیرید این است که ایزوگام باید در محلی با شیب استاندارد نصب شود تا هنگام بارش باران، آب بر روی سطح آن جمع نشود. زیرا، جمع شدن آب روی سطح ایزوگام در درازمدت به آن آسیب می‌زند و احتمالاً باعث نشت آب و جداشدن لایه‌های ایزوگام از محل نصب خواهد شد.

با توجه به اینکه تنها راه خروج آب از پشت بام ناودان‌ها هستند، هنگام ساختمان‌سازی شیب پشت بام را طوری تنظیم می‌کنند که تمام آب باران یا… به سمت همین ناودان‌ها حرکت کند. هنگام نصب ایزوگام نیز باید این شیب را در نظر بگیرید و رول‌های ایزوگام را موازی با مسیر شیب نصب کنید. نصاب‌های حرفه‌ای معمولاً برای اینکه مطئمن شوند آب کاملاً به سمت ناودان حرکت می‌کند، مقداری از ایزوگام را در محل ناودان روی ناودان می‌کشند، و آن را به وسیله‌ی حرارت محکم می‌چسبانند. همچنین دقت داشته باشید که ناودان‌ها توسط ایزوگام دچار گرفتگی نشوند.

ایزوگام بر روی سطوح چوبی، فلزی و سرامیکی چسبندگی خوبی ندارد و بعد از مدتی کنده می‌شود. بنابراین در سرویس‌های بهداشتی ایزوگام را روی سطوح کاشی و سرامیک نباید نصب کنید، بلکه میبایست روی آجر و یا روی گچ‌های زخم شده نصب شود.

لازم به ذکر است، در صورتی که قصد داشته باشید بر روی ایزوگام قبلی، مجدداً ایزوگام نصب کنید، لازم است لایه‌ی فلزی آلومینیومی روی سطح ایزوگام زیرین را بکنید تا ایزوگام جدید بهتر بچسبد.

– زمان نصب ایزوگام: برای نصب ایزوگام حتماً باید زمان درستی انتخاب کنید. زیرا اگر این کار در زمان مناسب و تحت شرایط جوی مناسب انجام نشود، می‌توان گفت عملاً کار بیهوده‌ای انجام شده و ایزوگام عملکرد درستی نخواهد داشت. دقت کنید که اگر هنگام عملیات نصب، هوا سرد باشد، ایزوگام دچار شکستگی و ترک خوردگی خواهد شد. مخصوصاً باز کردن رول‌های ایزوگام در هوای سرد، احتمال شکستگی آن‌ها را افزایش خواهد داد.

علاوه بر این، نصب ایزوگام در هوای سرد باعث می‌شودسطح ساختمان و مصالح سرد شوند و قیر به درستی روی سطح قرار نخواهد گرفت. همچنین، در صورتی که نصب ایزوگام در آب و هوای مرطوب انجام شود، این شرایط جوی موجب تاول زدن ایزوگام خواهد شد. بنابراین، با توجه به آنچه گفته شد، برای عملکرد استاندارد ایزوگام، نصب آن را در زمان مناسب انجام دهید.

آزمایش عایق‌کاری انجام شده با ایزوگام

بعد از پایان مراحل نصب برای اطمینان مشتری می‌توانید عایق کاری را آزمایش کنید و از درستی نصب آن مطمئن شوید. برای این کار اگر سطح عایق کاری شده شیب دار است می‌توانید مشابه یک بارندگی شدید، آب بر روی سطح بپاشید و نتیجه‌ی کارتان را مشاهده کنید. با انجام این کار در صورتی که جایی درست ایزوگام نشده باشد قطرات آب در زیر سقف نمایان می‌شوند.

و در صورتی که سطح عایق کاری شده تخت باشد، می‌توانید همه‌ی آبروها را موقتاً ببندید و بعد بر روی سطح موردنظر تا ارتفاع حدود ۵ سانتیمتر آب بریزید و به مدت ۲۴ ساعت در همین حالت نگه دارید. با انجام این کار در صورتی که ایزوگام به درستی نصب نشده باشد باعث نم زدگی سقف خواهد شد. و اگر این مشکل دیده نشد خیالتان راحت می‌شود که نصب ایزوگام به درستی انجام شده است و حال می‌توانید آب جمع شده بر روی سطح را تخلیه کنید و پوشش نهایی را اجرا کنید.

نصب ایزوگام روی دیوار

نصب ایزوگام بر روی دیوار علاوه بر مهارت در نصب ایزوگام، به حفظ تعادل بر روی داربست هم نیاز دارد. بنابراین این کار کمی سخت‌تر از نصب ایزوگام بر روی سطوح افقی مانند پشت بام است و مهارت ویژه‌ای لازم دارد. نصب ایزوگام بر روی دیوار به صورت لایه لایه و عمودی (از بالا به پایین) انجام می‌شود. در این نوع عایق کاری نیز، سطح کار باید تمیز و بدون هرگونه ترک خوردگی یا برآمدگی باشد.

در این نوع عایق کاری نیز حتماً از ایزوگام مرغوب و با کیفیت استفاده کنید، تا هم چسبندگی خوبی داشته باشد و هم نیروی جاذبه باعث کنده شدن آن نشود.

نصب ایزوگام روی دیوار

 قیمت نصب ایزوگام

هزینه‌ی نصب ایزوگام به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از: متراژ سطح ایزوگام شده، نوع ایزوگام مصرفی و درجه کیفیت آن، شرایط نصب و…. بنابراین، با تغییر قیمت مصالح و همچنین با توجه به متراژ سطح مورد نظر، قیمت نصب ایزوگام نیز متفاوت خواهد بود

علاوه بر این، در صورتی که به قیرگونی و یا آسفالت قبلی آسیب زیادی وارد شده باشید و زیرسازی لازم داشته باشد، قیمت نصب ایزوگام نیز متناسب با آن افزایش خواهد داشت.

اما به طور کلی، نصب ایزوگام با توجه به مزایای مهم و قابل توجه این عایق بسیار به صرفه است و تا سالهای زیادی خیال شما را بابت عایق‌بندی ساختمان‌هایتان راحت خواهد کرد.

انتخاب نصاب ماهر، برگ برنده‌ی شما در نصب ایزوگام

البته دقت داشته باشید که برای بالا بردن عمر مفید ایزوگام تمامی این موارد به انتخاب یک نصاب خوب و حرفه‌ای بستگی دارند. بنابراین، نصب ایزوگام را حتماً به افراد متخصص و با تجربه بسپارید تا بتوانید به مدت چندین سال از آن استفاده کنید و از هزینه‌هایی که ممکن است در آینده به علت نفوذ آب به قسمت‌های زیرین پیش بیاید جلوگیری شود.

اگر هنگام نصب ایزوگام عایق به درستی بر روی بام چسبیده نشود باعث می‌شود آب به سطح زیرین نفوذ کند. این مشکل علاوه بر اینکه ممکن است به بام شما آسیب برساند باعث می‌شود تا تشخیص شما برای پیدا کردن محل دقیق نفوذ آب را دچار مشکل کند. انجام این کار از حساسیت زیادی برخوردار است و به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد. با انجام درست این کار ایزوگام طول عمر طولانی‌تری خواهد داشت و زیبایی کار نیز حفظ خواهد شد.

 
Call Now Buttonنصب ایزوگام اصفهان|09131087977